22 June, 2009

Cuti Sekolah Minggu Kedua

Sambutan hari jadi saya yang kedua telah diadakan di Restoren Tasek Raban*, Ipoh Perak. Cadangan ini telah dibuat oleh suami. Day trip to Ipoh, naik train. Tiket telah dipesan sebelum cuti persekolahan lagi sebab cuti sekolah selalunya permintaan tinggi.

11 Jun baru boleh sebab pada 10 Jun anak bongsu baru habis final exam di kolejnya. Jadi petang itu juga dia kena balik. Maaflah, belum sempat nak rehatkan diri selepas exam, terpaksa pula ikut trip ke Ipoh. sebelum jam 7 pagi kami perlu bertolak ke KL Central.* Jam 9 pagi train* akan bertolak ke Ipoh.Kami breakfast di KL Central dan makan tengah hari pula di Restoren Tasek Raban. Biasanya bukan mudah untuk kami dapat bercuti bersama sebab anak-anak terikat dengan jadual IPT masing-masing.Biasanya anak-anak memang ada appoinment cuti yang ditaja oleh universiti masing-masing, juga rancangan sendiri. Namun di akhir cuti persekolahan, baru dapat bercuti bersama-sama.

Syukurlah dapat juga kami menjamu selera di restoren yang telah di google di internet. Not bad juga, masakan ala kampung, ikan segar sungai. Terima kasih kepada suami dan anak-anak. Lain kali jangan bersusah -payah. Memadailah kita berkumpul di rumah sahaja.

Sepanjang perjalanan antara KL dan Ipoh, saya dapati bayaran tambang bas di KL lebih rendah daripada di Ipoh. Suasana bas Kajang ke KL pula lebih selesa daripada bas di Ipoh. Walaubagaimanapun terima kasih kepada pemandu bas yang memberi layanan baik kepada kami sekeluarga.

Nota: anak-anak klik perkataan bertanda *


No comments: