09 June, 2009

PROGRAM MENTOR MENTEE TINGKATAN 1 & TINGKATAN 2

Pelancaran program telah diadakan pada 4 Mei 2009. Sasaran melibatkan secara keseluruhan murid dan guru. Berbeza daripada tahun lalu, sasaran program hanya melibatkan murid murid KRK & KAA sahaja. Tahun ini semua murid diberi peluang yang sama. Nampaknya tidak seorang pun murid yang dipinggirkan. Mudah-mudahan semua murid mendapat manfaat bagi peningkatan prestasi masing-masing. Objektif utama adalah seperti berikut:

  • membantu dan membimbing -murid mengesan potensi dan menanam keyakinan diri untuk mencapai kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan.
  • memantau perkembangan pelajaran mentee dari semasa ke semasa agar mencapai sasaran yang ditetapkan.
  • mewujudkan perhubungan yang mesra antara mentor & mentee, seterusnya memudahkan mentor membantu menyelesaikan masalah mentee khususnya yang berkaitan dengan pelajaran


Peringatan kepada murid-murid:


Cikgu harap semua akan melibatkan diri secara aktif dalam menjayakan program ini. Apa yang para guru anda semua lakukan tidak harus dipersia-siakan. Mereka secara sukarela meluangkan masa dan tenaga membimbing anda supaya menjadi murid yang cemerlang. Hidup adalah perjuangan tanpa henti-henti. Harus diingat, kita akan tuai apa yang kita tanam.



No comments: