10 June, 2009

NOTA PENDEK : Cuti Sekolah Minggu Pertama

Pembuka tirai cuti sekolah dimulai dengan Program Julang PMR & SPM.

Pada hari Ahad 31 Mei , jam 12.35 tengah hari, selesai program di sekolah, saya bergegas pulang ke rumah untuk menghadiri dua majlis perkahwinan. Saya ditemani oleh anak bujang kerana suami kena gout.

Esoknya 1 Jun saya pergi jumpa doktor kerana tidak sihat.

Selasa 2 Jun ke sekolah atas tugas & tanggungjawab.

Pada hari Rabu 3 Jun saya ke Maxis Center, Cheras untuk port out daripada Celcom ke Maxis. Dah lama dah nak buat tapi macam biasalah ada je perkara lain yang kena didulukan. Kadar Maxis youth club* nyaman sikit... at 12 sen seminit intra telco. Kira murah banyaklah tu.

Pada Khamis 4 Jun, saya sekeluarga dikejutkan dengan pemergian bapa saudara yang disayangi, Haji Adnan Haji Asmawi . Sebelum ini memang terbayang di wajah beliau yang semakin hari semakin uzur. Namun setiap kali berkunjung ke rumahnya, beliau kelihatan tenang. Di saat-saat akhir, kami elakkan untuk berkomunikasi dengan beliau, supaya dia dapat banyak rehat. Walaubagaimanapun sempat juga dua kali anak sulung saya menemani datuknya membuat kemoterapi* di HKL. Allahyarham menghembuskan nafas terakhirnya di HKL. Berikutnya tiga malam berturut-turut telah diadakan tahlil arwah di rumah Allahyarham di Sungai Kantan. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Al Fatihah. Amin.

Pada hari Jumaat 5 Jun, Jam 8.15 pagi saya membawa suami ke Hospital Serdang untuk rawatan susulan.

Pada hari Sabtu 6 Jun, ke hospital Kajang , mengambil ubat untuk diri sendiri di bahagian farmasi.

Pada Ahad 7 Jun, berlaku satu suprise. Anak-anak buat sambutan ulang tahun saya. Siap ada kek birthday pulak tu! Anak-anak beli kek tersebut di Secret Recipe.* Rupa-rupanya mereka tiga beradik telah merancang buat kejutan tersebut. Surprise sebenarnya ialah kepulangan anak bongsu saya dari KMS semata-mata untuk meraikan hari jadi saya. Dia telah memaklumkan kepada saya yang dia tidak balik ke rumah kerana examination week. Kali terakhir dia pulang ialah pada hari pemergian datuknya. Begitulah ragam anak-anak. Lain kali tak perlu surprise surprise. Hadiah yang tak ternilai bagi emak; "Jadilah seorang anak yang berguna kepada diri, keluarga, bangsa, agama dan negara." Amin.

Nota: anak-anak klik perkataan bertanda *

Spageti goreng dan bingka tepung yang saya sediakan untuk sarapan pagi
Close-up spagetti goreng
Kek harijadi yang dibeli oleh anak-anak

Happy birthday to me, happy birthday to me, happy birthday to me,
happy birthday to meeeee.

No comments: